top of page
  • Writer's pictureAntonia Šarić

Ljudi i biljke: Vedran Grizbaher

Updated: Jul 24, 2019

Vedran Grizbaher mladi je zagrebački turistički vodič koji voli putovanja, uređenje interijera, fotografiju i biljke, a trenutno u planu ima pokretanje lifestyle bloga, U ovom intervijuu možda vas baš inspirira da i vi posjetite neku od njegovih najdražih destinacija ili zapratite neke od njemu dragih biljnih instagram profila :)


Zašto doma imaš biljke i kada si se počeo brinuti o biljkama?

Ljubav prema biljkama usadila mi je mama koja je po struci cvjećarka tako da su one svakako bile i jesu sastavni dio interijera i eksterijera mog osječkog doma. Dok sam živio tamo znali smo okopavati cvijeće, presađivati i slično. Nakon što sam se preselio u Zagreb zanemario sam suživot s biljkama te sam samo povremeno imao 1-2 biljke o kojoj bi se brinuo. Često sam se selio prvih godina faxa pa mi je bilo bitno da imam što manje stvari. Trenutni stan u koji sam uselio prije nekih godinu i pol odlučio sam se tu nešto duže zadržati tako da sam u postojeći interijer uklopio i neke nove stvari i sve začinio biljkama koje se savršeno stopile s postojećim retro tapetama. Ipak moja soba i nije toliko idealna za biljke zbog manjka svjetlosti pa sam morao malo opreznije birati biljke. Uz to nisam ni ja previše iskusan u uzgoju biljaka tako da su neke od njih nažalost pokusni kunići. Najčešće mi stradaju sukulenti koji u mojoj prisutnosti odluče okončati svoj život zalijevao ih ja premalo ili previše.




Što te najviše veseli kod biljaka?

Najviše me raduje kada vidim napredak na njima. Najveća radost bio mi je avokado koji je nakon desetak bezuspješnih pokušaja proklijao te je za kratko vrijeme postao ozbiljna biljčica. Također i druge biljke koje mi svojim rastom daju vjetar u leđa i nadahnjuju za dodatno educiranje.




Imaš li najdražu biljku? Ako da, koju i zašto?

Najdraža biljka koju posjedujem je kaktus kojem ne znam službeno ime pa ga zovem kiseli krastavac. Biljka koja mi je posebno draga iako ju još nemam osim na slici je monstera. Kad sam bio u velikoj kupovini biljaka nisu ih imali tako da čeka neku novu rundu. Izdvojio bih također i instalaciju s bršljanom koja se sastoji od krletke s Hrelića i kufera koji sam našao pored kontejnera. Nitko sretniji od mene kada tako nešto nađem i udahnem novi život.




Koji su ti najdraži Instagram profili s biljkama?

Od stranih profila definitivno mi je najdraži @boyswithplants na čijem sam feedu završio dva puta što je također bio jedan od poticaja da se malo posvetim biljkama. Prva od slika je upravo ova čije sam ulje na platnu dobio na dar, a nju je fotkao moj dragi prijatelj i sjajan fotograf @neonski. Tu je svakako i @urbanjungleblog koji prikazuje jako inspirativne interijerijere, a i privatni profil autora @igorjosif tog profila je također vrlo inspirativan te ga svakako zapratite. Od domaćih volim posebno subotnji kviz ovog profila. Svakako mi je genijalan profil @dnevnadozabiljaka od kojih sam puno naučio, a i uvijek ažurno odgovaraju na pitanja konstruktivnim i konkretnim savjetima.


Turistički si vodič u Zagrebu i voliš putovati. Koja ti je najbolja destinacija koju si posjetio i zašto?

Tako je, nudim ture na engleskom, talijanskom i dakako hrvatskom jeziku te se trudim biti aktivan i na Instagramu te za svaki od jezika imam zaseban Instagram profil. Krovni brend zove se Colors of Zagreb te me možete pronaći i na Instagramu pod @colors_of_zagreb, dok je talijanska varijanta @colori_di_zagabria, a hrvatska @boje_zagreba. Osim klasičnih tura nudim i personalizirane ture koje prilagodim grupi. To je naravno lakše kada je riječ o manjoj homogenoj grupi te im onda pokažem i neka mjesta na koja ih većina vodiča neće odvesti. Obožavam putovati i sa svakog putovanja se vratim još umorniji, ali ispunjeniji. Kada sam na putovanju volim iskoristiti maksimalno i onda hodam naokolo, istražujem mjesta koja sam unaprijed iskopao, ali prepuštam neke stvari slučaju te u tim situacijama nabasam na najbolja mjesta. Također volim kad me lokalci upute na neka mjesta koja nisu na tipičnim must see listama. Iako sam čisti kontinentalac moja duša je mediteranska tako da su mi uvijek prvi izbor zemlje Mediterana. Svakako bih tu izdvojio jug Italije s posebnim naglaskom na Siciliju koja me oduševila. Olakotna okolnost je i to što sam diplomirani talijanist pa je i samo iskustvo tamo lakše i intenzivnije ako poznaješ jezik lokalaca. Oduševio me i Berlin u kojem sam prije mjesec dana uspio uhvatiti prvu bauštelsku boju dok je u Zagrebu lijevala kiša ili božićna avantura u Istanbulu. Također volim i pobjeći od vreve na neki otok napuniti baterije kao što sam učinio za produženi vikend na Lastovu.




Imaš u planu otvoriti lifestyle blog u kojem ćeš pisati o svojim putovanjima, možeš li nam reći kako će se zvati, kada ga planiraš otvoriti i što nas sve očekuje na blogu?

Tako je, u planu je da napokon pokrenem svoj blog u kojem će se jedna kategorija baviti putovanjima. Druga kategorija bavit će se mojim stilom koji je kombinacija second handa i handmade stvari te ću predstavljati zanimljive domaće ili strane brendove. Treća kategorija bit će dizajn interijera u kojem ću pisati o nekim zanimljivim mjestima ili idejama za dekoriranje interijera. Vjerojatno će se izroditi i neka četvrta ili čak peta kategorija, ali step by step. Blog će zapravo biti verbalizirana varijanta mog Instagram profila @colors_of_vedran. Nadam se da će blog uskoro ugledati svjetlo dana, a to ćete saznati ako budete pratili moj šareni Instagram profil.

713 views0 comments

Recent Posts

See All
bottom of page