top of page
  • Writer's pictureAntonia Šarić

Ljudi i biljke: Nika Turković

Nika je jako topla, vedra, pozitivna i ugodna mlada žena koja ima viziju onoga što želi stvarati u svom životu. Dugo je živjela u Londonu gdje je studirala glazbenu akademiju, a danas hrvatsku glazbenu scenu osvježava svojim pjesmama.

Čim sam pokucala na vrata dočekala me njezina Blu, preslatka i zaigrana kujica koja je stvarno posebna! Nika njeguje minimalizam i profinjenost u svom životu pa tako u njezinom stanu nećete vidjeti mnogo biljaka, ali one koje ima su doista statement.




Dugo si živjela u Londonu koji je odnedavno postao prvi grad nacionalni park. Jesi li ikad imala dojam da je Londoncima bitna priroda ili da je to grad kojem je posebno važno očuvati kontakt s prirodom?

Definitivno. Jedna od stvari koju sam posebno obožavala u Londonu, su ogromne zelene površine u svakom kvartu. Svaki veći kvart ima svoj ogroman park, često s jezerom, posađenim drvećem i životinjama koje slobodno šeću. Mislim da mi je to u užurbanoj sredini poput Londona, posebno pasalo da odmorim dušu i da sve ne doživim toliko hektičnim.



Voliš li provoditi vrijeme u prirodi?

Najviše volim more, krš i Istru. Volim i šume, ali baš sam morski čovjek i najradije bih provodila sve svoje vrijeme uz masline, palme i more, tako da u tom okruženju najviše uživam. Ima nešto smirujuće u tim prirodnim okruženjima bez civilizacije - mislim da nam svima to treba i češće nego što znamo.



Zašto voliš imati biljke u svom domu?

Upravo jer mislim da su najljepši i najživotniji ‘dekor’. Daju dozu neke prirodne oaze mira i stvarno ih volim imati u svakom dijelu stana. Plus, zelena mi je definitivno najdraža boja, pa imati zelenila posvuda u prostoru me uvijek oraspoloži!



Što je utjecalo na tvoj odabir biljaka za stan?

Volim minimalizam, pa se držim zelenih biljaka, a i obožavam birati biljke po listovima - što zanimljiviji listovi, to zanimljivija priča! :) Isto tako, preferiram veće biljke, pa sam zato popunila prostor prvo većim komadima, a onda ostale ‘rupe’ začinila manjim biljčicama.


Imaš li neku biljku koja ti je draža od ostalih?

Najdraža mi je moja ficus elastica tamno zelene, čak pomalo bordo boje. Obožavam te njene tamne, mesnate listove, tako mi se nekako čini raskošna, a opet ekstremno minimalna u toj svojoj ljepoti. Baš sam ju dugo htjela i tražila, tako da mi je definitivni favorit.



Znaš li koliko je stara tvoja najstarija biljka? Kako se o njoj brineš?

Moja najstarija biljka je mali kaktus koji sada ima oko 10 godina. Hvala bogu oni zahtijevaju najmanje brige, pa tu nemam što puno reći, osim da se očigledno jako volimo i volimo biti jedan s drugim, pa vjerujem da je zato tako dugo i živ :)!



Želiš li nabaviti još biljaka?

U ovom trenutku sam poprilično sretna s količinom i odabirom biljaka koje imamo u stanu, no to ne znači da ne bih voljela ubaciti još štogod tu i tamo. Sada na proljeće planiram cijeli balkon zasaditi začinskim biljem i malim grmićima, pa je to sljedeći projekt koji me čeka!




509 views0 comments

Recent Posts

See All
bottom of page