top of page
  • Writer's pictureAntonia Šarić

Ljudi i biljke: Lucija i Robin

Nedavno sam posjetila Luciju i Robina koji su pristali sa svima nama podijeliti dio svog života. Žive u preslatkom, malom studio apartmanu u centru Zagreba u kojem njeguju različite biljke - ukrasne i začinske biljke, pa čak i plodovito povrće!


Malo je reći da sam uživala snimajući Luciju i Robina, a ovaj interviju baš odražava njihovu zajedničku energiju!

U nastavku saznajte zašto u svom domu uzgajaju biljke i kako se brinu o njima, što su naučili iz zajedničkog života, koje navike njeguju i još ponešto :)



1. U vašem predivno uređenom, malom studio apartmanu rastu brojne biljke (sobne, začinske i plodovite biljke), zašto vam je važno imati biljke u svom domu?

Robin: Osjećamo se povezaniji s prirodom kada imamo biljke u svom domu. Pola svoga dana provedemo ispred ekrana i kada dođemo doma želimo se resetirati, opustiti, posvetiti sami sebi. Biljke nam pružaju upravo taj osjećaj mira i nekako nas prizemljuju.


Lucija: Brigu o biljkama je od početka preuzeo Robin koji je oduvijek u svom domu imao biljke. Meni je prekrasno gledati koliko on pažnje i ljubavi njima daje. Kada ga, na primjer, nema par dana doma, zove me da pita kako su mu biljke, što je preslatko. Otkad sam počela živjeti s njim stvarno jako puno učim o brizi biljaka od njega i obožavam pratim njihov napredak, posebice cherry rajčica koje jedva čekam probati! Zapravo sam jako sretna što imam u životu i njega i tebe (Antoniu) jer mogu od vas jako puno naučiti i velika ste mi inspiracija.


2. Najveću pozornost uzima veliki Ficus lyrata koji izgleda zdravo i raskošno. Možete nam podijeliti zašto ste se odlučili na tu biljku, kako je došla u vaš dom i kako ju njegujete?

Robin: Ficus nije bio tako zdrav kada je došao u naš dom. Poklonila nam ga je moja mama nakon što sam preuredio stan. Biljka je bila snižena jer nije bila u dobrom stanju, imala je nametnike na sebi, ali sam ju odlučio pokušati spasiti i vratiti u život. ☺ Obilazio sam poljoapoteke, liječio ju, pazio i mazio, i biljka je ozdravila. Od tada je narasla i počela dobivati mlade listove.


Lucija: Stvarno možemo reći da je Ficus središnji dio našeg doma. Iako je biljka velika, savršeno se uklopila u naš mali prostor i ne bismo ga mogli zamisliti bez nje! Zalijevamo ga otprilike jednom tjednom s filtriranom vodom bez kamenca, a na dno smo stavili par kamena da napravimo bolju drenažu, odnosno da voda bolje protječe kroz zemlju. Negdje je Robin pročitao da listove treba mazati s pivom da budu sjajni pa nam je stan prije snimanja za BSZ baš imao ugodan miris haha :D


3. Uzgajate i rajčice i bosiljak, koliko je zahtjevno uzgajati takve biljke u svom domu?

Robin: Bosiljku treba malo njege, a zauzvrat ti puno vraća. Ne smije biti na jakom suncu, paše mu mekša voda pa ga zalijevamo s filtriranom vodom, a držimo ga na prozoru balkona. Kuhamo svaki dan tako da nam je jako bitno da imamo svježe začine na dohvat ruke. ☺ Sadnice cherry rajčice smo presadili u veću teglu, a za prihranjivanje smo koristili ljuske jaja kao organsko gnojivo koje su dobar izvor kalcija i kupovno gnojivo. Rajčica je jako brzo krenula rasti u vis pa smo morali sa špagom pričvrstiti stabiljke. Prvi plodovi su niknuli i nadamo se da će dozrijeti kad se vratimo s mora. ☺


4. Razmišljate li o tome da uzgajate vlastito povrće i, ako da, zašto vam je to bitno?

Robin: Da, voljeli bismo napraviti vrt na moru sljedeće godine. Ideja za vlastitim vrtom se razvila nakon izolacije kada smo oboje nekako posložili svoje prioritete i shvatili vrijednost prirode. Već smo sad počeli s pripremom sjemena – sjemenke od povrća smo stavili u vodu kako bi otpustile opnu pa ćemo ih posušiti za sljedeću godinu.


Lucija: Mene su roditelji naučili brinuti o podrijetlu hrane koje konzumiram. Svaku subotu su išli na plac po domaće povrće i voće, jaja i meso, a s mora smo se uvijek vraćali s kašetama povrća iz Ravnih kotara. Otkad sam se odselila, pokušavam i ja razviti tu naviku subotnjeg odlaska na plac, upoznajem se s ponudom i cijenama, isprobavam razno voće i povrće dok ne nađem osobe kojima mogu vjerovati u kvalitetu njihovih proizvoda. Odlasci na Kvatrić i Dolac su mi ritual koji me baš ispunjava. Valjda se to spontano dogodi jednom kad pređeš 25-u. :D



5. Lucija, rekla bih da je zdrava prehrana tvoja strast, zašto misliš da je zdrava prehrana toliko važna?

Lucija: Jako me zanima utjecaj prehrane na zdravlje, a o tome sam se počela više educirati zbog svojih zdravstvenih problema s hormonima. Zapravo je nevjerojatno koliko hrana utječe na žensko zdravlje, a nutricionizam se, nažalost, jako malo spominje u tom području. Prehrana ima veliki utjecaj na moje zdravlje i raspoloženje pa bih rekla da sam jedna od onih osoba koja organizira svoj dan oko hrane. Uvijek primijetim veliku promjenu na sebi čim par dana izađem iz ritma i preskačem obroke ili ne jedem dovoljno zdravo. Balansirana zdrava prehrana možda iziskuje više planiranja, razmišljanja, pripreme, novca, ali je stvarno vrijedna toga!


7. Imaš li neke knjige koje su ti bile transformativne po pitanju prehrane i zašto bi ih preporučila drugima?

Lucija: Knjiga koja me puno naučila o ženskom zdravlju, a ujedno i o utjecaju prehrane na zdravlje, je ona pod imenom „Beyond the Pill“ od Jolene Brighten. Knjiga govori o postizanju hormonske ravnoteže na holistički način.

Preporučila bih ju svim djevojkama i ženama koje imaju bilo kakve hormonalne probleme, a autorica u njoj daje detaljne informacije o funkcioniranju ženskog organizma, utjecaju sintetske hormonske terapije, prehrani i nutrientima koje bi osoba trebala unositi kako bi poboljšala simptome i uspostavila ravnotežu.

Osim te knjige, istaknula bih i „Antiaging prehranu“ hrvatske nutricionistice Lejle Kažinić Kreho u kojoj nije isključivo naglasak na postizanju mladolikosti i ljepote, nego autorica dosta sažeto objašnjava pojmove poput alkalne prehrane, piše o benefitima raznih hranjivih namirnica, a i ima hrpe zdravih recepata. ☺


8. Nedavno ste započeli život skupa, što ste najviše naučili o sebi u ovom periodu zajedničkog života?

Lucija: Ja učim i dalje da ne mora uvijek sve biti isplanirano do najmanjeg detalja i da je ljepota života u spontanosti.


Robin: Naučio sam da je svatko od nas poseban na svoj način i da je bitno svoje vrline i mane upotrijebiti kao prednosti.


9. Što vam se najviše svidjelo u domu u kojem ste odrasli i nastojite to njegovati, a što ste promijenili?

Lucija: Tek kad sam se odselila sam primijetila koliko je veliki utjecaj ostavio dom u kojem sam odrastala i da sam zapravo preuzela dosta navika poput svakodnevnog kuhanja, urednosti, discipline. S druge strane, ne želim robovati navikama pa pokušavam razbijati svoju svakodnevnu rutinu s nekim malim stvarima.


Robin: Moji roditelji su jako često organizirali druženja s prijateljima, uvijek je kuća bila puna djece i po tome je najviše pamtim. To je ono što nastojim njegovati i u svom domu, iako su se vremena jako promijenila i ponekad je neizvedivo okupiti prijatelje, ali trudim se. Najljepša promjena je ta da ne moram oprati suđe odmah nakon ručka :D


10. Kako najviše volite provoditi svoje slobodno vrijeme?

Robin:: Često nas možeš vidjeti kako se vozimo s biciklima po gradu, pijemo kavu u kvartovskom kafiću ili šetamo po Ribnjaku ili Tuškancu. Zapravo se više ne sjećamo života prije korone haha. Volimo ugošćavati prijatelje doma, kuhati, piti vina i trenirati (tu i tamo) :D


11. Imate li neke održive navike kojima pridonosite očuvanju i zaštiti Zemlje?

Lucija: Vozimo se biciklima zbog praktičnosti, nema brige oko traženja parkinga, nema gužvi u gradu, a i usput štitimo okoliš. ☺ U stanu odvajamo otpad, a uporabu plastike smo smanjili na minimum. Robin je posebno osviješten oko uporabe plastike pa često zna tegliti hrpu stvari iz dućana u rukama jer ne želi uzeti plastičnu vrećicu, a zaboravio je platnenu :D Napravili smo i neke male promjene poput onih da smo npr. plastične kvačice zamijenili drvenim.


Lucija: Jako dugo godina borila sam se s dermatitisom, a tek nedavno mi je otkrivena alergija na paraben, što mi je samo potvrdilo da moram izbaciti sve potencijalno kancerogene sastojke i iritanse iz svoje kozmetike. Super aplikacija za skeniranje sastojaka je Clean Beauty i obožavam ju koristiti jer ima detaljan opis svih sastojaka. Ipak, s prirodnom kozmetikom treba biti oprezan, posebice s onom za lice jer ju može iritirati. Tijekom života imala sam svoje trials and errors, sad koristim kozmetiku koju mi je preporučila dermatologica




Posebno hvala Luciji i Robinu što su samnom podijelili svoju predivnu energiju i svoja znanja! <3

105 views0 comments

Recent Posts

See All
bottom of page