top of page
  • Writer's pictureAntonia Šarić

Ljudi i biljke - Anamarija Prgomet

Zero waste način života je nastao kao posljedica globalnog problema zbrinjavanja ogromnih količina otpada koje nastaju zbog potrošačkog načina života, odnosno konzumerizma.

Anamarija Prgomet nas na svom profilu @zerowastecroatia1 svakodnevno educira i inspirira kako možemo živjeti stvarajući što manje otpada, međutim, izbjeći ga u potpunosti ipak ne možemo.

U nastavku vam donosim kratki intervju u kojem objašnjava kako je počela, kako i gdje nabavlja namirnice i zašto voli sobne biljke.


1. Što te potaknulo da počneš živjeti zero waste?

Godina 2017. je bila prekretnica u mom životu. Upoznala sam jako puno stranaca koje sam ugostila preko couchsurfinga i to iskustvo me je još više otvorilo prema novim stvarima. Bitno je otvoriti se nepoznatom, a putovanja nam u tome najviše pomažu. Ako ne putujemo, onda je hostanje stranaca izvrsna alternativa koja vodi prema promjeni. :) Tog ljeta sam postala veganka i moja empatija prema ovom divnom planetu se produbila. Nisam si mogla dopustiti ignoriranje očiglednih činjenica o razaranju našeg jedinog doma - našeg planeta. Kada sam otkrila zero waste pokret, oduševila sam se! Preko noći sam odlučila da prestajem kupovati plastiku i stvarati otpad. U meni se pokrenulo nešto veliko i osjećala sam da moram inspirirati svoju okolinu. Trebamo poštovati prirodu i voljeti planet koji je naš jedini dom!


2. Kako si počela i što bi savjetovala onima koji žele, ali se još nisu odvažili živjeti zero waste?

Počela sam malim koracima, što savjetujem i na svojim predavanjima. Ono što svatko od nas može napraviti su male promjene koje su lake, a čine veliku razliku: u torbi uvijek trebamo imati platnenu torbu i vrećicu za kupovinu u rinfuzi, staklenu/inox bocu za vodu koju možemo napuniti na javnim česmama koje nalazimo po gradu, a lokacije se mogu pronaći na Freewa aplikaciji, odbijanje jednokratne plastike (slamčice, beštek i sl.), kompostiranje (jer organski otpad čini 70% sadržaja kante za smeće – dakle, nije smeće nego organska tvar koja se razgradi za mjesec dana), kupovina hrane lokalno i u rinfuzi.. Život bez otpada je puno jeftiniji ukoliko se pridržavamo 5 pravila (refuse, reduce, reuse, rot, recycle) koji su bazirani na cirkularnoj ekonomiji. Život bez otpada nije trend nego životna filozofija, i ne trebamo kupiti sve fancy stvari koje vidimo na instagramu.



3. Gdje najčešće kupuješ hranu i kako izbjegavaš plastiku?

Hranu nabavljam na placu i naručujem od lokalnih proizvođača, u Agro kutiću nabavljam mahunarke, sjemenke i žitarice, nešto proizvoda kupim u staklenkama. Uvijek sa sobom nosim platnene vrećice/torbe i, ukoliko je potrebno, staklenku za npr. jagode, suhe šljive i sl. Plastiku koju ne mogu izbjeći skupljam doma za svoju kolekciju. :D Obično su to mali komadi plastike koje nije moguće reciklirati. Ako nešto kupim u plastici, (npr. biljke u plastičnim posudama, ocat i sl.) takvu plastiku ponovno upotrijebim.


4. Kada si se počela brinuti o sobnim biljkama i kako se tvoj pas slaže s njima?

O biljkama sam se počela brinuti prije par godina. Počela sam s 3 biljke koje mi je poklonila prijateljica jer ih je imala previše. Nakon raznih selidbi i nomadskog načina života sam se skrasila u stanu s puno svijetla i odlučila živjeti u sinergiji s 40 biljaka jer sam poželjela stvoriti mikro džunglu. Biljane uživaju, a ja još više <3 Svaka je posebna na svoj način i ima svoj ritam po kojem živi, a tim divnim bićima sam nadjenula imena.



Na papir sam ispisala sva imena koja mi se sviđaju. Bilo ih je previše pa sam ih intuitivno pospajala s biljkama. Neke nose 2 imena, a rijetko koja jedno. ☺ Karakterno im imena jako dobro odgovaraju. Drama se s biljkama slaže tako dobro da bi ih najradije pojela od ljubavi. Zezam se! Drama je štene, a biljke su na sigurnoj udaljenosti. Nadam se da će ih u budućnosti poštedjeti (ljubavnih) ugriza. :D



108 views0 comments

Recent Posts

See All
bottom of page